چگونه تقلید صدا را به طوطی خود بیاموزیم؟ طوطی ها به خصوص طوطی سبز از پرندگان زینتی هستند که بسیاری از علاقمندان به دلیل توانایی تقلید صدای این پرنده به پرورش آن اقدام می کنند. صدای آهنگین طوطی سبز میتواند نقش مهمی در دلنشین شدن فضا و محیط خانه داشته باشد. بنابراین به افرادی که قصد خرید و پرورش حیوان خانگی را دارند توصیه می کنیم که حتما تخم نطفه دار یا جوجه ی طوطی های سبز را خریداری کرده و آنها را پرورش دهند زیرا جوجه های این پرنده استعداد بسیار زیادی در یادگیری تقلید صدا دارند. روش های مختلفی برای آموزش تقلید صدا به طوطی های سبز وجود دارد که هر کدام از این روش ها طرفداران خودشان را دارند. شما می توانید با توجه به سلیقه خودتان و همچنین روحیات پرنده یکی از روش های زیر را انتخاب کنید. حتی می توانید یک روش ابداعی برای خودتان نظر بگیرید. روش ابداعی می‌تواند ترکیبی از روشهای معمول برای آموزش تقلید صدا به پرنده باشد. چگونه تقلید صدا را به طوطی خود بیاموزیم؟

چگونه به طوطی خود حرف زدن بیاموزیم

1- در روش اول پرنده را از قفس خارج کرده و به صورت آرام کلمات را به پرنده تکرار می کنید. توصیه میکنیم که در مراحل ابتدایی آموزش تقلید صدا به پرنده از کلمات ساده و پرتکرار استفاده کنید. کلماتی که افراد خانواده بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و تلفظ آن ها هم ساده است. کلمه سلام می تواند شروع خوبی برای آموزش تقلید صدا به طوطی سبز باشد.

2- در روش دوم بین کلمات مورد نظر که قصد آموزش آن را دارید ارتباط منطقی ایجاد کنید. برای این کار باید بین کلمات و فعالیت ها ارتباط ایجاد کنید. برای مثال زمانی که می خواهید به پرونده غدا بدهید کلمه غذا را برای آن تکرار کنید. در این صورت پرنده متوجه می‌شود که بین این کلمه و غذا خوردن رابطه وجود دارد و آن را به خوبی یاد می گیرد.

پس از آموزش تقلید صدا به این روش ، طوطی سبز زمانی که گرسنه شده است و نیاز به غذا دارد کلمه غذا را تکرار می کند و شما متوجه می شوید که پرنده گرسنه است.

3- اما روش دیگری هم برای آموزش تقلید صدا به طوطی سبز وجود دارد. در این روش از ضبط صوت استفاده می شود. برای انجام این کار در ضبط صوت کلمات رو تکرار می کنید و آنها را رکورد می کنید. این کار را باید شب ها زمانی که هوا تاریک شده است انجام دهید بدین صورت که ضبط صورت را در کنار پرنده قرار می‌دهید و دستگاه شروع به تکرار کلمه می‌کند.

4- یک روش دیگر برای آموزش تقلید صدا به طوطی سبز استفاده از آینه است. در این روش باید یک آینه بزرگ را تهیه کنید و در مقابل پرنده قرار دهید. سپس در پشت آینه مخفی می‌شوید به طوری که پرنده شما رو مشاهده نکند و کلمه ای که مد نظر قرار دارید را چند بار تکرار می کنید. طوطی سبز بدین شکل یاد می گیرد که کلمه مورد نظر را تکرار کند زیرا فکر می کند که پرنده ای در مقابل آن وجود دارد که این صدا را از خود در می آورد.

تقلید صدا به طوطی

فروشگاه اینترنتی جوجه کش ارائه دهنده ی تخم نطفه دار انواع طوطی زینتی با بالاترین کیفیت و تضمین نطفه دهی. امکان ارسال تخم به سراسر ایران وجود دارد .