نگهداری و پرورش عروس هلندی در خانه , عروس هلندی (Cockatiel) اصالتی استرالیایی دارد و شاید دلیل آرام تر بودن آنان و نداشتن صداهای گوش خراشی مانند دیگر طوطی ها ، به محیط زندگی متفاوت آنها بازگردد . این پرندگان سرعت تولیدمثل بالایی در طبیعت دارند و در اسارت نیز امکان جفت یابی و تکثیر آنان امکان پذیر است که همین موضوع باعث شده است قیمت نسبتا پایینی داشته باشند . شما از طریق پرورش عروس هلندی میتوانید به درآمد خوبی دست پیدا کنید . نگهداری عروس هلندی از همه لحاظ سودآور است زیرا عروس هلندی خیلی زود با صاحبش ارتباط برقرار میکند و نگهداری از آن ، کار سختی نیست . این پرنده های زیبا و باهوش ، به سادگی تکثیر میشوند . عروس هلندی از آن پرندگانی است که همیشه مشتریانی دست به نقد دارد و فروش آن ، پول زیادی خواهد داشت . فروشگاه اینترنتی جوجه کش قصد دارد در این مقاله به نکاتی که هنگام نگهداری و پرورش عروس هلندی در خانه باید به آنها توجه داشت ، اشاره کند .

جوجه کشی عروس هلندی

جوجه کشی این پرنده به دو روش انجام می‌شود که عبارتند از : ۱_ جوجه کشی طبیعی که به کمک پرنده مادر صورت میگیرد . ۲_ جوجه کشی مصنوعی که با استفاده از دستگاه جوجه کشی صورت میگیرد .

در جوجه کشی طبیعی معمولا این پروسه تحت کنترل مادر است و با این حال ضریب بازدهی تخم‌ها کمی پایین است . در روش مصنوعی با استفاده از دستگاه جوجه کشی مرتبط از عروس هلندی به راحتی جوجه کشی میکنند و در این حالت بازده بهتری وجود دارد . در نظر داشته باشید که جوجه کشی فرآیندی است که نیاز به دقت بالایی دارد بنابر این باید از کیفیت و ساختار مناسب دستگاه اطمینان یافت تا سلامت جوجه های آینده شما به خطر نیفتد . همچنین اگر قصد خرید تخم نطفه دار عروس هلندی را برای نگهداری و پرورش عروس هلندی در خانه دارید میتوانید با خیال راحت از فروشگاه اینترنتی جوجه کش تخم را خریداری نمایید که به صورت کاملا تضمینی و با درصد نطفه دهی بالا تخم ها را به فروش میرساند . انواع مختلف تخم نطفه دار طوطی سانان و طیور اعم از تخم نطفه دار کاسکو , تخم نطفه دار کاکادو , تخم نطفه دار طاووس , تخم نطفه دار انواع مرغ زینتی و … در فروشگاه جوجه کش موجود میباشد و امکان ارسال به سراسر ایران مقدور است .

نگهداری و پرورش عروس هلندی در خانه

نگهداری عروس هلندی

برای حفظ سلامتی عروس هلندی هنگامی که علائم استرس یا بیماری را در پرنده مشاهده کردید ، بهتر است به دامپزشک مراجعه کنید , بعضی از علائم عبارتند از : نشستن در کف قفس به طور دائم _ کاهش اشتها _ از دست دادن وزن _ کاهش فعالیت _ پف کردن پرها برای مدت زمان طولانی _ ترشح از بینی یا دهان _ عطسه . با احتیاط پرنده را در دست بگیرید و به یاد داشته باشید که آنها ممکن است گاز بگیرند یا از ناخن های خود استفاده کنند (به خصوص هنگامی که استرس دارند) , روی رفتار کودکان هنگامی که در نزدیکی حیوان هستند ، نظارت داشته باشید و قبل و بعد از تماس با پرنده دست های خود را بشویید .