/بیل گیتس ثروتمندترین مرد جهان میگوید : مرغ ها راه حل نهایی فقر هستند/

موسس کمپانی مایکروسافت ، دوران میان سالی خود را صرف نجات دنیا از فقر و بیماری های گوناگون کرده است . او تلاش می کند تا سطح زندگی مردم را بالاتر ببرد و فقر را ریشه کن کند و از نگاه او ، مرغ ها راه حل نهایی هستند . بیل گیتس معتقد است که بزرگ کردن مرغ ها ، یک سرمایه گذاری مطمئن خواهد بود ، چرا که آن ها به طور مرتب تخم گذاری میکنند و تتکثیر میشوند . خانواده هایی که اقدام به رشد و نگهداری از مرغ ها می کنند ، می توانند مصارف بالایی داشته باشند . استفاده از گوشت , چه به صورت مصرف آن و چه از طریق فروش آن ، فروش خود مرغ زنده ، استفاده از تخم مرغ ها و … می تواند به اقتصاد خانواده ها کمک کرده و هزینه های اساسی آنها را تامین کند .

خیلی از طیور پرورشی ارزان هستند ، مراقبت کردن از آنها خیلی سخت نیست و حتی خانوم ها می توانند در جوامع ضعیف تر از این فرصت استفاده کنند و کارآفرینی نمایند . گیتس می گوید که این تجارت اصولا زنانه است ، به این دلیل که عمدتا مرغ ها در اطراف خانه زندگی می کنند و خانم های خانه دار به خوبی می توانند این وظیفه را بر عهده بگیرند . کسانی که ۸ تا ۱۰ مرغ داشته باشند ، طی سه ماه می توانند تعداد احشام خود را به ۴۰ عدد رسانده و هر کدام از طیور را به فرض اگر به قیمت ۵ دلار بفروشند میتوانند تقریبا سالانه ۱۰۰۰ دلار درآمد داشته باشند در حالی که خط فقر در آفریقا زیر ۷۰۰ دلار در سال اعلام شده است .

مرغ راه حل نهایی فقرمسئله بعدی برای حل مشکل فقر جهانی آموزش هایی است که با همکاری دولت کشورهای فقیر مورد نظر باید به کشاورزان ، دامداران و خانواده های فقیر داده شود . این افراد عمدتا نمی دانند که چگونه باید دسته های بزرگی از احشام و طیور را به خوبی تغذیه کرده و از آن ها مراقبت کنند . بیل گیتس امیدوار است که با گذشت زمان ، مردم بتوانند خودشان را از دامن فقر بیرون بکشند و به تجارت های هر چند کوچک بپردازند .

برای کندن پر و بال مرغ در کشتارگاه ها و فروشگاه های فروش مرغ زنده از دستگاه پرکن مرغ استفاده می شود. این دستگاه با در بر داشتن انگشتی های پلاستیکی پرهای مرغ را از بدن آن جدا می کند.