تشخیص جنسیت طوطی کاسکو : کاسکو از جمله پرندگان باهوش است که قدرت تقلید و به خاطر سپردن کلمات را دارد. بسیاری بر این عقیده هستند که این ویژگی کاسکو صرفا محدود به تقلید کلمات نیست بلکه این پرنده می تواند مفهوم کلمات را نیز درک کرده و ارتباط منطقی بین کلمات ایجاد کند. این پرنده که به طوطی خاکستری آفریقایی نیز معروف است برای سرگرمی و تفریح توسط انسان ها نگهداری می شود. تخم آفتابگردان غذای اصلی این پرندگان است ولی برای تغذیه آن ها میتوان از سایر مواد غذایی مانند میوه و حبوبات نیز استفاده کرد. کاسکو از جمله پرندگان زینتی است که به دلیل قیمت بالای آن افراد بسیاری آن را برای فروش پرورش می دهند. از نکات مهم پرورش این پرنده کمیاب تشخیص جنسیت آن است که باید توسط پرورش دهنده انجام شود. تشخیص جنسیت این پرنده قبل از 17 ماهگی امکان پذیر نیست و برای تشخیص جنسیت آن باید از تست DNA استفاده شود. پس از 17 ماهگی می توان از علائم زیر برای تشخیص جنسیت طوطی کاسکو استفاده کرد:

تشخیص جنسیت طوطی کاسکو

1 – طول پرنده : با توجه به طول پرنده می توانید نر یا ماده بودن آن را تشخیص دهید. معمولا طول بدن کاسکوی نر بزرگتر از طول بدن کاسکوی ماده بوده و به طور میانگین بین 12-14 اینچ یا 30-35 سانتی متر میشود.

2 – رنگ پرنده : رنگ کاسکو نیز از مواردی است که با استفاده از آن می توان جنسیت این پرنده را تشخیص داد. رنگ کاسکوی نر تیره و رنگ کاسکوی ماده روشن تر می شود. باید توجه کنید تغییر رنگ پرنده با توجه به سن آن انجام میپذیرد.

3 – رنگ دم : رنگ دم کاسکوی نر قرمز و رنگ دم جنس ماده این پرنده خاکستری میشود.

4 – رنگ بال : جنسیت کاسکو را می توان از روی رنگ بال های پرنده نیز تشخیص داد. بال های کاسکوی نر خاکستری تیره است اما رنگ کاسکوی ماده خاکستری روشن میشود.

تشخیص جنسیت طوطی

تخم نطفه دار طوطی کاسکو و همچنین طوطی های دیگر در فروشگاه اینترنتی جوجه کش موجود میباشد و به راحتی میتوانید از سراسر ایران سفارش دهید. انواع دستگاه های جوجه کشی صنعتی و پیشرفته نز در ظرفیت های مختلف توسط این فروشگاه به فروش میرسد.