عوامل موثر در کاهش جوجه آوری , هدف اصلی و مهم برای پرورش طیور مختلف و همچنین خواباندن تخم مرغ های قابل جوجه کشی ، در واقع تولید جوجه های سالم از تخم های موجود میباشد که بسیاری از افراد به دلیل نداشتن تجربه کافی دستیابی به این هدف برایشان به ندرت اتفاق می افتد . در واقع پیش بینی هایی که انجام می دهند نشان دهنده طریقه کار می باشد که انتظار می رود در میان ۱۰۰ تخم مرغ خوابانده شده در دستگاه جوجه کشی حداقل بین ۸۵ تا ۹۵ جوجه سالم بدست بیاید و برای انجام شدن این امر دلایل زیادی دخیل هستند که برخی از آن ها عبارت اند از : سن گله تخمگذار ، شرایط نگهداری و همچنین ذخیره تخم که روند کار را نمی توانید به طور واضح پیش بینی کنید چرا که ممکن است خلاف تصور شما پیش رود و تعداد جوجه آوری به شدت کاهش یابد . در چنین مواقعی شما به اهمیت اقتصادی و هزینه هایی که ممکن است برای شما پیش بیاید فکر کنید و هر چه سریع تر به دنبال راه حل های موجود برای آن باشید .

عوامل موثر در کاهش جوجه آوری

کاهش جوجه آوری

کارشناسان معمولا عوامل موثر در کاهش میزان جوجه آوری را به دلایل عمده تقسیم بندی کرده اند که شامل موارد زیر میباشد :
۱- عدم باوربودن تخم و عدم فقدان نطفه زنده در داخل تخم .
۲-
مرگ نطفه از زمان تخم گذاری تا زمانی که تخم مرغ ها را در درون دستگاه جوجه کشی می خوابانند .
۳-
عدم رشد کافی و مناسب جنین و همچنین تلفات که بین زمان خواباندن تا زمان خروج جوجه از تخم مرغ که هر کدام از این موارد تاثیرات فراوانی را در کاهش جوجه آوری ایفا می کنند .

همچنین عواملی که ممکن است سبب عدم باروری حقیقی در سطح گله مادر و کاهش جوجه آوری باشند به شرح زیر می باشد :

۱- سن گله مادر .
۲-
نبودن تناسب بین مرغ و خروس .
۳-
ضعیف بودن پرندگان مخصوصا پرندگان نر در گله .
۴-
سوتغذیه داشتن .
۵-
پایین بودن سطح بهداشت در گله مادر .
۶-
سو مدیریت به عنوان مثال کمبود و نبود دانخوری و آبخوری ها به میزان لازم و کافی ، تراکم بیش از اندازه پرندگان ، نوردهی نامناسب و همچنین وجود استرس .

فروشگاه اینترنتی جوجه کش با بهره گیری اصول و روش های استاندارد اقدام به تولید انواع دستگاه های جوجه کشی با کیفیت کرده است . این شرکت تمامی محصولات خود را با قیمتی مقرون به صرفه و باور نکردنی در اختیار مشتریان قرار داده است تا آن ها محصولات خود را به صورت اینترنتی خریداری کنند . همچنین تخم نطفه دار انواع طیور با کیفیت عالی توسط این فروشگاه تولید و عرضه میشود . جهت مشاوره و ارتباط با کارشناسان این مجموعه با شماره های زیر تماس بگیرید : ۰۹۰۱۶۶۸۰۸۵۶ _ ۰۹۰۱۶۶۸۰۸۵۶