نکات کلیدی در تغذیه قرقاول : جیره غذایی مورد استفاده در تغذیه قرقاول یکی از عواملی است که بیشترین سهم را در هزینه پرورش قرقاول دارد و اگر به درستی در تغذیه پرنده تامین نشود ، میتواند حجم و کیفیت گوشت تولیدی قرقاول ها و همچنین تخم های نطفه دار آن ها را تحت تاثیر قرار دهد. برخی افراد بر این عقیده هستند که از جیره غذایی ماکیان می توان برای تغذیه قرقاول استفاده کرد اما هیچ یک از منابع علمی این روش را توصیه نمی کنند. جیره غذایی جوجه قرقاول ها در ابتدا شامل 28 درصد پروتئین است که پس از رسیدن به دوران بلوغ به 24 درصد کاهش پیدا میکند.یک نکته مهم که باید در تغذیه تمامی پرندگان از جمله قرقاول رعایت شود این است که جوجه های یک روزه این پرنده پس از هچ نیازی به غذا ندارند زیرا ذخیره زرده موجود در داخل بدن آن ها انرژی لازم برای یک روز را تامین میکند. در تغذیه قرقاول ها مواد غذایی مانند سویا و ذرت جایگاه مهمی دارند.

تغذیه قرقاول

دانه ها مواد غذایی مورد نیاز برای تغذیه قرقاول در طبیعت را شامل میشوند. این دانه ها عبارت اند از دانه های تمشک کوهی ، ترنجبین وعرعر. همچنین حشراتی مانند مورچه و کرم نیز در تغذیه قرقاول ها به کار گرفته می شوند. با اطمینان زیادی میتوان گفت که در جنگل های سرپوشیده از بوته های تمشک وحشی قرقاول زندگی می کند.جوجه کشی قرقاول از اوایل بهار انجام میگیرد ، به همین دلیل باید در این مرحله به تغذیه پرنده رسیدگی بیشتری کرد. با اضافه کردن ، گندم ، یولاف و چاودار می توان به افزایش قدرت جوجه کشی قرقاول ها کمک کرد. برگ های شبدر نیز از عوامل افزایش دهنده میزان تخم گذاری قرقاول ها هستند.

همانطور که تغذیه صحیح واصولی نقش مهمی در سلامتی پرنده ایفا میکند ، تغذیه نادرست میتواند تغذیه پرنده را تحت تاثیر قرار دهد. قرقاول هایی که تغذیه درستی دارند چشمانشان روشن و براق است و پرهای درخشان دارند. در حالی که قرقاول هایی که از تغذیه صحیح و اصولی بهره نمی برند ، چشمان سست و کدر دارند ، پرهایشان درخشان نیست و در پشت آن ها خمیدگی دیده میشود. در مزارع پرورش قرقاول از جیره های غذایی مرغ و بلدرچین برای تغذیه این پرندگان استفاده می شود. جیره غذایی نخصوص قرقاول از دانه هایی مانند گندم ، ارزن و جو تشکیل می شود. قرقاول تغذیه گندم سیاه را ترجیح می دهد که البته از قیمت مناسب تری هم نسبت به سایرپرندگان برخوردار است. در دادن آب به این پرندگان باید دقت داشته باشید که کیفیت لازم را داشته باشد و عاری از هرگونه آلودگی باشد. بنابراین باید تمام نکات بهداشتی را در نگهداری و شستشوی ظروف آب لحاظ کنید. آب داخل آبخوری ها را باید هر روز دو بار عوض کرده و از وارد شدن مدفوع و سایرآلودگی ها به ظرف جلوگیری کنید. نکات کلیدی در تغذیه قرقاول

تغذیه اصوصی قرقاول

جوجه قرقاول های تازه متولد شده باید تا مدت زمان ۲۴ ساعت در دستگاه جوجه کشی باقی بمانند. این مدت زمان برای جذب کیسه زرده و کاهش رطوبت بدن جوجه ها لازم الاجراء است. همچنین محیط داخلی ماشین جوجه کشی گرم بوده و برای جوجه های یکروزه بسیار ایده آل است. پس از گذشت مدت زمان ۲۴ ساعت از تولد جوجه ها باید دان های مخصوصی دریافت کنند ؛ والی از گرسنگی از بین خواهند رفت. جوجه های قرقاول فرق مهمی با سایر جوجه های طیور دارند ؛ چرا که این پرنده ها نمیتوانند دان را پیدا کرده و تغذیه کنند. علاوه بر این جثه این پرنده ها کوچک تر از جثه جوجه مرغ ها می باشد. به همین علت تغذیه قرقاول با جوجه مرغ تا حدودی متفاوت است.

تخم نطفه دار انواع قرقاول با درصد نطفه دهی بسیار بالا و با تضمین کیفیت تخم توسط فروشگاه اینترنتی جوجه کش تولید و به فروش میرسد . امکان ارسال به سراسر کشور مهیا میباشد .