نقش تغذیه در سیستم ایمنی طیور بسیار موثر میباشد . تغذیه و سیستم ایمنی طیور با یک دیگر ارتباط مستقیمی دارند ، هرچقدر تغذیه طیور بهتر باشد و روز به روز افزایش پیدا کند ، شما می توانید تاثیر آن را روی سیتم ایمنی طیور مشاهده کنید . یکی از مهم ترین عواملی که می تواند روی تغذیه طیور تاثیرگذار باشد و صنعت طیور را تا حدودی پایین بیاورد ، عواملی است که باعث استرس در طیورمی شود . اگر در طول دوران رشد طیور ، آن ها در استرس به سر ببرند ، نمی توانند به خوبی رشد کنند و تخم مرغ تولید کنند . علاوه بر آن توجه داشته باشید که استرس به راحتی می تواند توانایی پرندگان را در طی مدت زمانی کاهش دهد و سیستم ایمنی پرنده را در مقابل آسیب ضعیف کند . پرندگان معمولا هنگامی که در معرض استرس قرار می گیرند ، نه تنها به سیستم ایمنی خود آسیب می زنند ، بلکه تغییراتی در هورمون های آن ها شکل خواهد گرفت ، نمی توانند به میزان لازم و ضروری غذا مصرف کنند . پس استرس تمام این موارد را در پی خواهد داشت . برای این که بتوان این استرس را از پرندگان دور کرد باید یک سری استراتژی هایی را در نظر گرفت . مواد غذایی اگر درست مصرف شود می تواند تاثیر زیادی روی کاهش استرس پرنده داشته باشد و همچنین سیستم ایمنی آنها را قوی تر خواهد کرد .

مکمل های معدنی و کنسانتره در تقویت سیستم ایمنی طیور نقش مهمی دارد که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت . همان طور که می دانید دستگاه ایمنی بخشی از بدن است که باید سلول های خوب را از بد تشخیص دهد و آن ها را از بین ببرد . بدن پرندگان مانند هر حیوان دیگری دارای عوامل دفاعی می باشد ، مانند پوست ، دستگاه دفاعی و غشاهای موکوسی . پرندگان می توانند با استفاده از این عوامل در برابر هجوم عوامل خارجی مقاومت کنند .
مهم ترین مواردی که می تواند روی ضعیف کردن سیستم ایمنی طیور تاثیر بگذارد ، استرس ، رطوبت ، تغذیه نامناسب ، افزایش گله و … می باشد . مواد معدنی و مغذی می توانند تاثیرگذارترین موارد روی تقویت سیستم ایمنی طیور باشند . ویتامین هایی که می تواند کمک بسیار زیادی کند ، ویتامین C , E , A می باشد . علاوه بر این که مواد مغذی و مواد معدنی می تواند به تقویت سیستم ایمنی طیور کمک کند . گیاهان دارویی هم تاثیر فوق العاده ای روی سیستم ایمنی طیور خواهند گذاشت .

نقش تغذیه در سیستم ایمنی طیور

نقش تغذیه در طیور

فروشگاه اینترنتی جوجه کش فروشگاهی با اطمینان و با سابقه میباشد که ارایه دهنده تخم نطفه دار انواع طیور میباشد و همچنین تولید کننده و فروشنده دستگاه های جوجه کشی صنعتی و نیمه صنعنی است با بهترین کیفیت.