برای آشنایی بیشتر با بوقلمون و اینکه سود آوری با پرورش بوقلمون چگونه است ما میخواهیم مقاله ای را برای دوستان عزیز ارائه نماییم و انواع نژاد های بوقلمون و درباره ی چگونگی پرورش و نگهداری آن تا حد امکان مطالبی بنویسیم چون هدف ما کمک کردن و راهنمایی افراد برای شناخت هرچه بهتر طیور پرورشی و کسب درآمد در این باره میباشد. راه اندازی کسب و کار شخصی و خود کفا بسیار ارزشمند بوده و میتوان با حداقل سرمایه این کار را راه اندازی نمود با همت بسیار و توکل بر خدا سودآوری آن هم مطلوب و به صرفه خواهد شد.

بوقلمون یکی نژاد های طیور بسیار با ارزش در ایران میباشد، این طیور دارای ۱۱۴ نژاد در سطح جهان میباشد که تعداد اندکی از این طیور در کشور ایران موجود میباشد این طیور بسیار شبیه به طاووس ها هستند و عملکردی مشابه با انها را دارند بوقلمون ها نیز مانند سایر پرندگان دارای گونه ها و نژاد های مختلفی در سراسر جهان می باشد و هر نژادی دارای ویژگی های ظاهری و رنگ متفاوتی در بدن خود می باشند، اما تمامی بوقلمون ها جدا از رنگ و مدلی که دارند از ویژگی های ذاتی یکسانی برخوردارند مثلا همگی دارای ریش قرمز هستند.
در این مقاله سعی خواهیم کرد شما را با انواع نژادهای بوقلمون آشنا کنیم تا شما دید گسترده تری نسبت به این نوع پرنده ها داشته باشید. در ابتدا به پرورش و نگهداری بوقلمون ها می پردازیم.

فروشگاه اینترنتی جوجه کش با چندین سال سابقه در فروش تخم نطفه دار بوفلمون آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

شناخت انواع نژاد بوقلمون

۱ _ نژاد برنز

بوقلمون برنز همانطور که از نامش هم معلوم است دارای پرهای برنزی رنگ میباشد و سینه ای پهن دارد و بومی کشور آمریکا است . بوقلمون برنز هم به شکل اهلی وجود دارد و هم به شکل وحشی . اکثرا بوقلمون برنز برای تخم گزاری و تولید تخم پرورش داده میشود . تخم نطفه دار بوقلمون برنز با کیفیت بالا و درصد تبدیل بالا در فروشگاه اینترنتی جوجه کش موجود می باشد.

بوقلمون برنز

 

۲ _ نژاد بیوتی

بوقلمون بیوتی بدنی با پرهای کاملا سفید دارد چون این نژاد از احاظ گوشتی به سرفه و سنگین وزن است آن را برای تولید گوشت پرورش میدهند و مصرف گوشت بوقلمون از لحاظ سلامت بسیار مفید میباشد کمترین چربی را دارا میباشد. شما عزیزان میتوانید تخم نطفه دار بوقلمون بیوتی را به راحتی از فروشگاه جوجه کش خریداری نمایید.

بوقلمون بیوتی

 

۳ _ نژاد بوربون قرمز

بوقلمون های بوربون قرمز دارای پرهایی به رنگ خرمایی مایل به قرمز میباشند و در تمام کشور ها این نژاد بوقلمون پرورش داده میشوند. منشا پیدایش این بوقلمون کشور بوربون میباشد که به این خاطر به این اسم معروف است . وزن نرهای بوربون میتواند به ۱۵ کیلوگرم و ماده آن به ۸ کیلو گرم هم برسد.

 

بوقلمون بوربون قرمزپرورش بوقلمون

بوقلمون چون پرنده ای جان سخت میباشد و حساسیت های مرغ را ندارد , مانند پرورش مرغ هم کار تخصصی نیاز ندارد , بیماری خاصی هم آن را تهدید نمیکند که به واکسن نیازمند باشد بهترین گزینه برای پرورش و نگهداری طیور میباشد.تنها در ۱۵ روزگی جوجه ها نیاز یه زدن واکسن دارند. بوقلمون ها بایند از ترس و استرس دور باشند و دشمن اصلی سلامتی بوقلمون ها گرد و خاک میباشد پس نباید آنها را در معرض آن قرار داد. صود آوری بالا تا ۵۰ درصد از مزیت های پرورش بوقلمون میباشد.

در پرورش بوقلمون باید نکات زیر را در نظر داشته باشیم:

  • قبل از ورود جوجه ها به محل نگهداری آنها ، توجه داشته باشید که باید تمام وسایل نگهداری را شستشو و ضدعفونی کنید.
  • در روش پرورش روی بستر حتماً باید از بستر مناسب استفاده کرد. در روزهای اول باید بستر را با پارچه و یا کاغذ پوشاند تا جوجه بوقلمون ها مواد بستر را نخورند.
  • در  پرورش جوجه بوقلمون ها باید دقت نمود که سالن تا داری چهار گوشه یا زاویه نباشد چون ممکن است که با جمع شدن آن ها در یک گوشه روی هم شاهد تلفات ناشی از خفگی در آن ها باشیم. پس بهتر است سالن بیضی مانند باشد.
  • بوقلمون ها نیز بسیار کم هوش هستند. و از یکی از اشکالات اصلی پرورش بوقلمون عدم فرا گرقتن طرز غذا خوردن و آشامیدن آن هاست.

۲۰ تا ۲۸ هفتگی به سن بلوغ  می رسند که البته این امر بستگی به نوع و سویه و بالاخره جنس دارد . معمولا نژادهای سبک کمی زود تر از نژادهای سنگین به سن بلوغ میرسند . فصل جوجه کشی و همچنین طرز نگهداری نیز کم و بیش در تسریع یا تاخیر بلوغ اثر دارد . مسئله تشخیص رسیدن به سن بلوغ بسیار مهم است زیرا وقتی که پرنده به سن بلوغ می رسد گوشتش از نظر کیفیت به حداکثر مرغوبیت خود می رسد و بعد از آن با چربی گرفتن بدن از کیفیت ان کاسته میشود.

در طریقه پرورش به صورت صنعتی، باید با تحت نظر گرفتن شرایط محیطی تمامی نیازهای بوقلمون را در نظر گرفت تا با تنظیم حرارت ، تهویه ، بهداشت و بالاخره جایگاه حداکثر نتیجه مطلوب حائز شود.

فروشگاه اینترنتی جوجه کش ارائه دهنده تخم نطفه دار تضمینی و با کیفیت انواع بوقلمون با نطفه دهی بالای ۸۵ درصد به صورت عمده و قیمت های کاملا مناسب و ارسال به تمام شهر های ایران . همچنین فروش دستگاه های جوجه کشی هوشمند خانگی و صنعتی و نیمه صنعتی.