رهایی از دست سوسک ها ; سوسک ها موجودات بدی هستند و با گرم شدن هوا ، سر و کله سوسک ها پیدا میشود . این سوسک ها زمانی دردسرساز میشوند که آنها را در آشپزخانه و کنار موادغذایی بیابیم و یا در مکانی از خانه تخمگذاری کرده باشند . به طور کلی سوسک ها نژادهای مختلفی دارند و هر یک از نژادها ویژگی های خاص خود را دارند . اما تنها چند نوع از آنها ، زندگی زیر یک سقف با ما را می پسندند . معروف‌ترین سوسک های موجود در ایران ، سوسک‌های آلمانی و آمریکایی هستند که به وفور دیده میشوند .

سوسک های بزرگ یا آمریکایی که خیلی بزرگ هستند بیشتر در فاضلاب ها ، توالت ، دستشویی ، حمام و سقف های کاذب مخفی میشوند و معمولا به رنگ قهوه‌ای هستند . اغلب این حشرات موذی (سوسکها) ، روزها در منافذ و سوراخ ها پنهان شده و شب ها برای جستجوی غذا به راه می‌افتند و هنگام جستجو باعث آلودگی سطوح میشوند . برای رهایی از دست سوسک ها چند روش وجود دارد که در ادامه به آن خوتهیم پرداخت .

سوسک ها چه خطراتی برای ما دارند :

اگر شما هم با سوسک ها مشکل  دارید و میخواهید آنها را از بین ببرید ابتدا باید محل آلودگی و منشا اصلی رشد سوسک ها را مشخص کنید و سپس آنها را از بین ببرید . بدانید که در چه جاهایی امکان تخم ریزی سوسک ها وجود دارد و در چه مکان هایی زندگی می کنند . بررسی کامل شکاف های گوشه و کنار خانه بخصوص محل های گرم و مرطوب مثل آشپزخانه و دستشویی و دیگر محل های زندگی سوسک ها بخصوص هنگام شب که سوسک ها فعال هستند ، ما را در یافتن محل اصلی تخم ریزی این حشره کمک میکند . با پیدا کردن محل آنها می توانید اقدام به نابودی آنها کنید . سایر اثرات حاصل از وجود سوسک ها مثل پوسته بدن ، کپسول تخم و مدفوع آنها نیز راهنمای موثری برای پی بردن به محل اصلی آلودگی است . با پیدا کردن محل آلودگی می توانید سوسک ها را پیدا کنید . سوسک ها همیشه به دنبال غذا و پناهگاه گرم و مرطوب هستند و در این مکانها تجمع دارند . بنابراین اگر می‌توانید ، این دو عامل را حذف کنید . در غیر این صورت به طور موقت از حشره‌کش‌ها کمک بگیرید .

رهایی از سوسک ها

را های از بین بردن انواع سوسک :

۱ _ بهترین راه برای مبارزه با حشرات موذی حفظ نظافت بخصوص در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی است و این روش بهترین است . لذا همه شکاف های دیوار ، کف زمین ، درز بین پله‌ها و … را با سیمان بگیرید تا سوسک ها نفوذ نکنند . در نظافت ساختمان و جمع آوری و حمل و دفع بهداشتی زباله‌ها دقت زایدی داشته باشید .

۲ _ یکی دیگر از راه های از بین بردن سوسک ها کشتن آنهاست . کشتن سوسک ها به صورت فیزیکی نیز موجب تراوش و انتشار میکروبهای بیماری زای دستگاه گوارش آنها به بیرون و آلوده‌تر شدن محیط می‌شود .

۳ _ نفت زمانی موثر واقع می‌شود که مستقیم روی حشره ریخته شود ، اما به دلیل آن که سوسک‌ها معمولا در دیواره و سقف لوله‌های فاضلاب هستند نفت باعث مرگ‌ آنها نمیشود و تنها بوی نفت آنها را فراری می‌دهد که مجددا برمی‌گردند .

۴ _ استفاده از سموم کشنده ی سوسک ; میتواند یکی از گزینه های خوب برای نابودی انواع سوسک باشد.

سم سوسک کش شات گان یکی از قوی ترین سم های نابود کننده انواع سوسک میباشد که ساخت کشور سوئیس بوده و در فروشگاه اینترنتی جوجه کش به فروش میرسد . همچنین سموم کشنده ی انواح حشرات موذی نیز در فروشگاه جوجه کش موجود میباشد .