در صورت مشاهده ی مار در خانه چه کنیم؟  معمولا در فصل های گرم در مناطق سرسبز از این مشکلات رخ میدهد . پیدا کردن مار در خانه شما شاید مثل یک کابوس باشد ولی نترسید . در عوض یاد بگیرید که چطور میتوان با مهمان ناخوانده کنار آمد . مار در خانه و یا باغ شما به شما آسیب نمیرساند و احتمالا دلش هم نمیخواهد در آنجا بماند . و اگر شما به جای دست گرفتن چوب یا هر سلاح دیگری ، آگاهی خود را بالا ببرید ، نه تنها میتوانید راهی پیدا کنید که بدون آسیب رساندن به او از اتفاقات بد جلوگیری کنید ، بلکه شاید بتوانید یک همزیستی صلح آمیز داشته باشید . یادتان باشد مارها در اکوسیستم ما نقش مهمی دارند و جمعیت خزندگان و حشرات را کنترل می کنند پس در مقابل مارها بی رحم نباشید . فروشگاه اینترنتی جوجه کش میخواهد در این مقاله راهکارهایی را ارائه دهد که در صورت مشاهده ی مار در خانه چه کنیم؟

در صورت مشاهده ی مار چه کنیم

مقابله با مار

/ ارزیابی خطر /

۱ – با جارو یا چوب به مار حمله نکنید . مار تا زمانی که از طرف شما احساس خطر نکند به شما حمله نمیکند و به راه خود ادامه میدهد تا زمانی که او را تحریک نکنید . اگر مار خودش را به سمت بالا آورد و دهانش را باز کرد ، بدانید که شما را به چشم یک تهدید دیده است . برای جلوگیری از هر اتفاقی آرام به عقب بروید .

۲ – مطمئن شوید مار سمی ست یا خیر . به جای جیغ کشیدن و فرار کردن ، بمانید و میزان خطر را اندازه بگیرید . راه هایی هست که میتوان تشخیص داد مار سمی ست یا نه ; مارهای سمی بدن های چاق ، لگن های بزرگ و چشم های شکسته ای دارند .

۳ – حیوانات خانگی و بچه ها را از محل دور کنید . بدون توجه به این که مار سمی هست یا خیر ، شما باید از خطرات احتمالی جلوگیری کنید . حیوانات خانگی و بچه ها به دلیل تحرک بیش از حد ممکن است مار را تحریک کنند . به آرامی آنها را به اتاق دیگری ببرید و با خیال راحت با مشکل روبرو شوید .

/ انتقال مار /

۱ – یک فاصله ایمن با مار داشته باشید حتی اگر شک دارید که آن یک مار سمی میباشد ، بهتر است به محدوده او نزدیک نشوید . مار را ترک نکنید چون ممکن است به جایی از خانه برود که شما دسترسی به آن نداشته باشید .

۲ – در را باز کنید و با یک چوب مار را به بیرون هدایت کنید . البته وقتی این کار را انجام دهید که مطمئن شوید مار غیر سمی ست . تلاش نکنید مار را با چوب به بیرون هل دهید . فقط درب را باز کنید و سعی کنید او را به آرامی به بیرون هدایت کنید از آنجایی که به احتمال زیاد حضور مار در خانه شما کاملا تصادفی بوده ، خودش در صورت وجود راه باز ، به بیرون می رود .

۳ – محدوده حرکت مار را محدود کنید مثلا یک بالشت بزرگ و چیزی مشابه را سد راه مار کنید . اگر مار تحریک شده باشد ، در این صورت احساس امنیت می کند و آرام میشود اگر شما و اطرافش را نبیند، دیگر احساس خطر نمی کند .

۴ – خرید سم مارکش از فروشگاه اینترنتی جوجه کش سم مار کش لکوئید فنس قوی سم ماری است که هم برای دور کردن مار و هم برای کشتن مار از آن استفاده میشود .

نکته مهم : فروشگاه جوجه کش علاوه بر سم مار سموم کشنده ی انواع حشرات موذی را نیز به فروش میرساند با تضمین تاثیر فوری و قوی .