اگر شما هم جز افرادی هستید که به چگونگی درباره زندگانی قوها علاقه مندید با ما همراه باشید تا مطالبی را که درباره قوها خواهیم نوشت بخوانید و لذت ببرید. امیدوازیم که مطالب ما مفید واقع شده و نظر شما را جلب نماید. در ابتدا بگوییم که قو ها از تیره اردکیان میباشند و از زیبا ترین و بزرگترین پرندگان آبزی در جهان به شمار میروند . قوها بیشتر در مناطق نیمکره ی شمالی زمین یافت میشوند و در مرداب ها و آبگیرها زندگی میکنند و تخم میگذارند و با رفت و آمد فصل ها به مناطق مختلف مهاجرت مینمایند . کشور عزیز ما ایران هم جز آن کشورهایی است که قو ها زمستان را در آن سپری میکنند.

انواع نژاد قو

قوی گنگ : قوی گنگ رنگ کل بدنش سفید میباشد و طول بال هایش تا ۲ متر هم میرسد. هر دو جنس قوی گنگ یعنی چه نر چه ماده زایده ای گوشتی و سیاه رنگ بالای نوک و جلوی چشم هایشان دارند. دلیل نام گذاری این نژاد قو به گنگ این است که نسبت به سایر قوها کم صداتر هستند.

انواع قو

قوی سیاه : قوهای سیاه همچون قوهای سفید تک‌ همسر هستند و وظایف نگ+

هداری از جوجه‌ها میان نر و ماده تقسیم می‌شود.قوی سیاه بالغ طولی بین ۱۱۰ الی ۱۴۲ سانتی متر دارد.قوی سیاه بلندترین گردن را در میان همسانان خود دارد.قوی سیاه ماده هربار بین ۴ تا ۸ تخم میگذارد.

انواع نژاد قو//تخم نطفه دار این دو نژاد قو در فروشگاه اینترنتی جوجه کش موجود میباشد و شما عزیزان میتوانید با ورود به قسمت تخم نطفه دار این فروشگاه محصول مورد نظر خود را خرید نمایید.//

قوی ترومپت زن : این نژاد قو بزرگترین پرنده آبزی جهان میباشد. اندازه تخم این پرنده ۱۲,۶ سانتی متر است. دو جنس نر و ماده در قوهای ترومپت زن شبیه هم میباشند.این پرنده گان صدایی بلند و مانند شیپور ایجاد میکنند و به خاطر این ویژگی هست که به آنان شیپورزن میگویند.

قوی ترومپت زن

قوی فریاد کش : این قو از لحاظ جثه اندازه ی قوی گنگ است ولی از لحاظ چهره مثل قوی کوچک میباشد. منقار این قو لکه ای زرد رنگ دارد و نوک منقارش سیاه رنگ است و این خصوصیت به راحتی قوی فریاد کش را با قوی گنگ متمایز مینماید. آوازی که این پرنده تولید میکند مانند فریاد کشیدن است.


قوی فریاد کش قوی تندرا
این قو دارای دو زیر گونه سوت زن و کوچک است که هر دوی این گونه ها در مناطق تندرایی آمریکای شمالی و مناطقی از کانادا زندگی میکنند.

قوی تندرا

قوی گردن سیاه : قوی سیاه دارای سرو گردنی سیاه رنگ میباشد و بقیه بدنش سفید است.یک زایده ی گوشتی هم در انتهای چشم ها و بالای بینی خود دارد. قوی گردن سیاه کوچکترین نوع قو در جهان است.

قوی گردن سیاه

زندگی عاشقانه قو ها و مرگ آنها

قوها این پرندگان زیبا و خارق العاده به خاطر تک همسری به نماد عشق و وفاداری مشهور هستند و یکی دیگر از ویژگی های شگفت انگیز آنان این است که از زمان مرگ خود آگاه هستند و در طول عمر خود هیچ صدایی تولید نمیکنند تا لحظه نزدیکی مرگ که به جایی دنج پناه میبرند و آوازی زیبا به منزله ی تمام شدن عمرشان عاشقانه سر میدهند و با تمام شدن آواز زندگیشان هم تمام میشود و میمیرند. جایی که به عنوان مکان مرگشان انتخاب میکنند همان جایی است که در آنجا جفتگیری کرده بودند. شعر زیبای آواز قو از مهدی حمیدی شیرازی :

ﺷﻨﯿﺪﻡ ﮐﻪ ﭼﻮﻥ ﻗﻮﯼ ﺯﯾﺒﺎ ﺑﻤﯿﺮﺩ         *           ﻓﺮﯾﺒﻨﺪﻩ ﺯﺍﺩ ﻭ ﻓﺮﯾﺒﺎ ﺑﻤﯿﺮﺩ
ﺷﺐ ﻣﺮﮒ ﺗﻨﻬﺎ ﻧﺸﯿﻨﺪ ﺑﻪ ﻣﻮﺟﯽ        *           ﺭﻭﺩ ﮔﻮﺷﻪ ﺍﯼ ﺩﻭﺭ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻤﯿﺮﺩ
ﺩﺭ ﺁﻥ ﮔﻮﺷﻪ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﻏﺰﻝ ﺧﻮﺍﻧﺪ ﺁﻥ ﺷﺐ     *        ﮐﻪ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﻏﺰﻟﻬﺎ ﺑﻤﯿﺮﺩ
ﮔﺮﻭﻫﯽ ﺑﺮ ﺁﻧﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺮﻍ ﺷﯿﺪﺍ         *           ﮐﺠﺎ ﻋﺎﺷﻘﯽ ﮐﺮﺩ ﺁﻧﺠﺎ ﺑﻤﯿﺮﺩ
ﺷﺐ ﻣﺮﮒ ﺍﺯ ﺑﯿﻢ ﺁﻧﺠﺎ ﺷﺘﺎﺑﺪ          *           ﮐﻪ ﺍﺯ ﻣﺮﮒ ﻏﺎﻓﻞ ﺷﻮﺩ ﺗﺎ ﺑﻤﯿﺮﺩ
ﻣﻦ ﺍﯾﻦ ﻧﮑﺘﻪ ﮔﯿﺮﻡ ﮐﻪ ﺑﺎﻭﺭﻧﮑﺮﺩﻡ       *           ﻧﺪﯾﺪﻡ ﮐﻪ ﻗﻮﯾﯽ ﺑﻪ ﺻﺤﺮﺍﺑﻤﯿﺮﺩ
ﭼﻮﺭﻭﺯﯼ ﺯ ﺁﻏﻮﺵ ﺩﺭﯾﺎ ﺑﺮﺁﻣﺪ           *           ﺷﺒﯽ ﻫﻢ ﺩﺭﺁﻏﻮﺵ ﺩﺭﯾﺎ ﺑﻤﯿﺮﺩ
ﺗﻮ ﺩﺭﯾﺎﯼ ﻣﻦ ﺑﻮﺩﯼ ﺁﻏﻮﺵ ﺑﺎﺯﮐﻦ       *          ﮐﻪ ﻣﯽﺧﻮاهداین قوی زیبابمیرد