بیماری های مختلفی که طیور دچار آن میشوند بر اثر عوامل مختلفی از جمله باکتری‌ها ، ویروس ها ، انگل ها ، قارچ ها ، و نیز عوامل تغذیه ای به وجود می آیند . توجه داشته باشید که در پیشگیری از بیماری ها باید دستورالعمل های دامپزشکی را اجرا کرد و درهنگام مشاهده مرغ های بیمار ، فورا به دامپزشکی مراجعه کرد . فروشگاه اینترنتی جوجه کش در این مقاله قصد دارد از میان بیماری های مختلفی که طیور دچار آن میشوند به دو نوع از مهمترین آنها بپردازد تا مرغداران عزیز وافرادی که مشغول به پرورش طیور هستند با آنها بیشتر آشنا شوند و بهتر مراقب باشند تا خدایی نکرده مشکل جدی برایشان پیش نیاید . فروشگاه جوجه کش تخم نطفه دار انواع طیور را تضمینی و باکیفیت عالی به فروش میرساند .

بیماری نیوکاسل

یکی از بیماری های شایع در مرغ‌ها ، بیماری نیوکاسل است . این بیماری از یک نوع ویروس به وجود می‌آید و باعث عفونت دستگاه تنفس ، گوارش و اعصاب مرغ میشود . بیماری نیوکاسل واگیردار است و در بسیاری از پرندگان مانند مرغ ها و بوقلمون ها دیده میشود . این بیماری در کشور ما از بیماری های خطرناک طیور به حساب می‌آید . نشانه های بیماری شامل آبریزش بینی ، خرخر کردن ، اشکال در تنفس و صدایی شبیه سوت کشیدن و عطسه است . به علاوه ، مرغ بسیار نفس نفس می زند، با دهان باز نفس میکشد ، افسرده و گوشه گیر و بی اشتها میشود . کم‌کم نشانه‌های عصبی مانند فلج و لرزش عضله‌ها نیز در حیوان به وجود میآید . بیماری نیوکاسل به سرعت (طی چند روز) به تمام مرغ ها منتقل ‌میشود و میتواند باعث ابتلای تمام مرغ های یک گله شود .

بیماری های مختلفی که طیور میگیرند

پیشگیری و کنترل بیماری نیوکاسل

مهم ترین راه پیشگیری و کنترل بیماری نیوکاسل و مبارزه با آن ، واکسن زدن و دور نگه داشتن مرغ ها از ویروس بیماری است . برنامه واکسن زدن به جوجه‌ها باید با توجه به شرایط منطقه ، نوع واکسن و طبق دستور دامپزشک باشد . هنوز برای این بیماری ، راه درمان قطعی کشف نشده است . تنها با رعایت نکات بهداشتی و استفاده از واکسن میتوان از آلوده شدن طیور جلوگیری کرد . در صورت دچار شدن طیور به این بیماری ، برای جلوگیری از انتشار آلودگی ، باید همه آن ها را از بین ببریم . هنگام شیوع بیماری نیوکاسل ، با جدا سازی طیور و مراجعه به دامپزشک ، میتوان بیماری را کنترل کرد .

بیماری آنفلوآنزای مرغی

بیماری آنفلوآنزای مرغی ، یک عارضه حاد خیلی عفونی و ویروسی طیور است . شدت بیماری از حالت های غیر آشکار یا خفیف تا حالت های کشنده تغییر میکند . بیماری بسیار عفونی است و در صورت عدم رعایت مسایل بهداشتی و قرنطینه‌ایئ ، در هنگام شیوع در یک منطقه می‌تواند سریعاً از گله‌ای به گله دیگر گسترش پیدا کند . در مرغ‌های جوان ، تنها مرگ ناگهانی مشخص کننده بیماری است . نشانه های بیماری : پرهای پژمرده و ژولیده , افت ناگهانی در تولید تخم مرغ یا تولید تخم مرغ های با پوسته نرم , از دست دادن اشتها و افسردگی، بی حالی و اسهال , ایجاد رنگ صورتی مایل به آبی در ریش ها و تاج ها , ایجاد رنگ صورتی مایل به آبی در ریش ها و تاج ها و … میتواند باشد .

بیماری های مختلف که طیور میگیرند

پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای مرغی

برای کنترل شکل خفیف بیماری از یک برنامه واکسیناسیون با قرنطینه استفاده میشود . در صورت مشاهده علایم آنفلوانزای مرغی یا حتی موردی مشکوک ، باید فوری دامپزشک محلی را مطلع سازیم تا بیماری به شکل مطلوب و سریع ، کنترل شود . طیور تلف شده را فوری از لانه خارج کرده و در محلی دور از لانه بین دو لایه آهکی دفن کرده یا بسوزانید .

// فروشگاه اینترنتی جوجه کش این اطمینان را به شما میدهد که با خیال راحت تخم نطفه دار و دستگاه های جوجه کشی را از این فروشگاه خریداری نموده و راضی باشید . همچنین سموم کشنده ی حشرات موذی نیز در این فروشگاه موجود میباشد . //