در این مقاله برای آشنایی با انواع مرغ و خروس زینتی مطالبی را بیان خواهیم کرد که امیدواریم توجه خواننده گان عزیز را جلب نماید .

مرغ و خروس های زینتی چون ظاهری زیبا و فانتزی دارند به عنوان پرنده های اشرافی مورد توجه و علاقه دوستداران حیوانات و پرندگان خانگی قرار میگیرند .

امروزه در دنیا نژاد های گوناگون و زیادی از مرغ و خروس های زینتی وجود دارد که به خاطر تولید گوشت و تولید تخم مرغ و تکثیر نژاد نگهداری و پرورش داده میشوند .

در ادامه به بعضی از نژاد های محبوب مرغ وخروس که در دنیا شناخته شده تر از بقیه هستند خواهیم پرداخت.

انواع نژاد مرغ و خروس

۱ _ مرغ و خروس نژاد سبرایت

مرغ و خروس سبرایت خوی جنگجویی دارد و به نام های مینیاتوری و جنگلی هم مشهور میباشد . مرغ و خروس سبرایت نژاد اصلی به نام های سبرایت نقره ای و سبرایت طلایی دارد. اما به خاطر نسل کشی های فراوان سایر رنگ های مرغ و خروس سبرایت هم امروزه موجود میباشد . این مرغ و خروس ها بسیار دوست داشتنی میباشند و چون جثه کوچکی دارند برای نگهداری به فضای کمتری نسبت به سایر مرغ و خروس ها نیازمند میباشند. به خاطر خلق و خوی جنگویی همیشه بر سر قلمرو با سایر مرغ و خروس ها میجنگند . مرغ سبرایت در سال حدود ۱۸۰ تخم میگذارد .

مرغ وخروس سبرایت۲ _ مرغ و خروس نژاد ابریشمی

مرغ و خروس ابریشمی نوع اصیلش کمتر از یک کیلوگرم وزن دارد و بدنش پوشیده از پرهای مویی مانند که مثل ابریشم نرم و براق هستند میباشد . خلق وخوی مرغ و خروس ابریشمی بسیار آرام است به این خاطر نگهداری از آنها هم ساده میباشد . آنها توانایی پرواز و پریدن زیاد را ندارند و در هر پا ۵ انگشت دارند . وزن خروس‌های ابریشمی ۱۱۰۰ گرم و وزن مرغ‌های ابریشمی ۹۰۰ گرم می‌باشد. تخم نطفه دار مرغ ابریشمی را میتوانید از فروشگاه اینترنتی جوجه کش خریداری کنید.

مرغ و خروس ابریشمی۳ _ مرغ و خروس لهستانی

مرغ وخروس لهستانی بومی کشور لهستان میباشند . دارای تنوع رنگی فراوان هستند و از قدمت بالایی برخوردارند . مرغ و خروس لهستانی دارای کاکل چتری مانند روی سر خود میباشند . در سال حدود ۱۲۰ تا ۱۸۰ عدد تخم میگذارند.

مرغ و خروس لهستانی

۴ _ مرغ و خروس نژاد سلطان

مرغ و خروس سلطان از کم یاب ترین و با ارزشترین گونه های طیور زینتی محسوب میشوند . پیدایش آن مربوط به کشور ترکیه میباشد و بین سلاطین عثمانی بسیار محبوب بوده است . مرغ و خروس سلطان دارای جثه متوسط میباشد . فروشگاه اینترنتی جوجه کش ارائه دهنده تخم نطفه دار این طیور میباشد.

مرغ و خروس سلطان

۵ _ مرغ و خروس کوشین

مرغ و خروس کوشین منبا پیدایشش به شانگهای چین میرسد . جثه سنگینی دارند و دارای سینه کوتاه میباشند . خروس کوشین ۵ کیلوگرم و مرغ کوشین ۸/۳ کیلوگرم وزن دارد .

مرغ و خروس کوشین

۶ _ مرغ و خروس برهما

مرغ و خروس برهما به امپراطور هم معروف میباشند . این نژاد جثه بزرگ و سنگین دارد و دارای تاج نخودی مانند روی سرش است . به دارا بودن پر روی ساق پا و پنجه پا مشهور است . در سه رنگ روشن , سیاه ونخودی یافت میشود. تخم نطفه دار مرغ برهما در فروشگاه جوجه کش موجود است .

مرغ و خروس برهما۷ _ مرغ و خروس فونیکس

مرغ و خروس فونیکس هم از دیگر نژادهای مرغ های زینتی میباشد که جذابیت اصلی آنها دم بلند و بسیار زیبای آن میباشد . طول دم آن تا ۵ فوت هم میرسد.

مرغ و خروس فونیکس۸ _ مرغ و خروس مرندی

مرغ و خروس مرندی برای تولید گوشت و تخم مرغ بسیار خوب میباشد . رنگش سیاه بوده و دارای چهار انگشت پا میباشد . منشا مرغ های مرندی مختص استان آذربایجان در ایران میباشد.تخم نطفه دار مرغ مرندی در فروشگاه جوجه کش موجود است.

مرغ و خروس مرندیسایر نژاد های مرغ وخروس زینتی هم وجود دارد که ما در این مقاله فقط توانستیم به چند نوع مشهور آنها بپرداریم.

برای خرید تخم نطفه دار این پرندگان زینتی و سایر طیور حتما به فروشگاه اینترنتی جوجه کش مراجعه نمایید. دستگاه های جوجه کشی صنعتی ونیمه صنعتی و خانگی نیز در فروشگاه جوجه کش موجود میباشد.